As a problem facing urban areas like Sumida city in Japan, it is difficult for young people moving from outside to have a sense of attribution to streets.
일본 스미다시와 같은 도시 지역이 이러한 문제를 직면하고 있는데, 외부에서 이주하는 청년들은 새로운 동네에 소속감을 잘 느끼지 못한다.
As a problem facing urban areas like Sumida city in Japan, it is difficult for young people moving from outside to have a sense of attribution to streets.
우리의 해결방안은 ‘스미산포’라는 캠페인이다.
1. 이 캠페인은 스미다시의 새로운 이주자와 지역 상점 및 시설에 기회를 제공한다.
2. 스미다시의 정체성을 그래픽으로 표현하고, 새로운 이주자에게 전달한다.
Our solution is a campaign called SUMISANPO.
1. This campaign provides an opportunity for new residents and local stores and facilities in Sumida city.
2. Express the identity of Sumida city through graphics, and deliver it to new residents.
'스미산포'의 대상은 디자인하는 제품에 따라 달라지며, 컵 받침과 성인을 대상으로 만들어진 어플리케이션 서비스, 어린이를 위한 에코백, 그리고 전 연령을 위한 음료 라벨 등이 있다. 이러한 상품들을 통해 새로 이주한 사람들과 지역 주민들, 그리고 상점을 연결한다.
The SUMISANPO's target depends on the designed product, and the coaster and the application service consist of adults, the eco bag for children, and beverage's label for all ages. Through these products, it connects newly migrated people with local people and shops.